Algemene voorwaarden

Klik algemene voorwaarden om de hele tekst te downloaden.

Algemene voorwaarden aromawinkel.nl
Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Vinden
we zelf ook fijn.

Definities

Artikel 1
We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Het is dus niet nodig u om de oren te slaan
met definities. Sommige zijn wel leuk.

Klant: Koning;
Service: Vanzelfsprekend;
Specialisme: Onze kwaliteit;
Eigenzinnig: ‘Natuurlijk’ anders.
Identiteit van de ondernemer

Artikel 2
Wij zijn aromawinkel.nl, wij zijn ook:
Homeotheek v.o.f. en: Bram, Jennie en Evelien de Wolf

U kunt ons zo bereiken:
Bellen: 0113-250 950
Mailen: info@aromawinkel.nl
Langskomen of schrijven: Sint Adriaanstraat 14 te 4461 JC Goes

We zijn 5 dagen per week telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur
Komt u langs? Leuk! De winkel is geopend van dinsdag t/m vrijdag van 8.30-17.00 uur (lunchpauze van 12.00-13.00 uur).

En als u van getallen houdt:
Ons KvK-nummer is: 58727930
Ons BTW-nummer is: NL853156153B01

Toepasselijkheid

Artikel 3
Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder uw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor u doen en wat
we van u verwachten. Als u iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet van toepassing.
Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende
voorwaarden elkaar tegenspreken, kiest u de meest gunstige. Wij doen niet zo moeilijk.

Het aanbod
Artikel 4
We vertellen u altijd eerlijk wat, wanneer en hoe u iets kunt kopen, wat het kost en of u het kunt ruilen. Beloofd.

De overeenkomst
Artikel 5
U doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Daar werken wij iedere dag hard voor. Als u een bestelling bij ons
doet, krijgt u daarvan een bevestiging per e-mail.
Wij voegen alle informatie en gegevens die u nodig hebt bij de bestelling, maar het meeste vindt u ook op onze site. Het is
natuurlijk wel handig als u de (digitale) nota goed bewaart.

Herroepingsrecht
Artikel 6
Heeft u het product uitgepakt en bent u er niet blij mee? Dan kunt u ons binnen 14 dagen laten weten dat u het wilt
retourneren. Vervolgens heeft u nog eens 14 dagen gelegenheid om het te retourneren. We sturen u als u wilt een nieuw
product of u ontvangt uw betaling terug op uw rekening binnen 7 dagen nadat wij het product terug hebben ontvangen.
"Daarom" accepteren we ook als reden. Zie ook artikel 7 en 8 voor meer uitleg.

Verzendkosten in geval van herroeping
Artikel 7
Stuurt u een bestelling retour zoals bedoeld in artikel 6, of in verband met garantie op een elektronisch apparaat? Dan zijn de
verzendkosten daarvan voor uw eigen rekening.

Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8
U begrijpt vast dat u niet alle artikelen kunt terugsturen:
Wel: ongebruikte aromaverdampers en alle overige artikelen met gesloten, onbeschadigde en verzegelde verpakking.
Niet: Artikelen die beschadigd of incompleet zijn. Als een verpakking niet verzegeld is en het gaat om (etherische) olie,
huidverzorgingsproducten of voedingssupplementen, zoals PeaPure en Peaplex, dan is terugsturen om hygiënische o wettelijke redenen niet mogelijk.
In alle andere gevallen kunt u via het contactformulier of per e-mail doorgeven wat u wilt retourneren. Pak het netjes in en
stuur het terug naar ons adres. Wij controleren bij ontvangst op bovenstaande spelregels en restitueren de waarde van de
betreffende artikelen. Daar worden geen kosten voor gerekend. Zie ook artikel 7.

De prijs
Artikel 9
Zie ook artikel 4. Alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij u een buitenlandse onderneming hebt en een
speciaal BTW vrij klant-account.
Verzending is gratis binnen Nederland zodra het bedrag van de bestelde artikelen boven de € 50,00 komt.
Voor kleine bestellingen brengen wij verzendkosten in rekening. Binnen Nederland tussen de € 3,00 en € 5,95.
Voor verzending buiten Nederland zijn de kosten die wij in rekening brengen afhankelijk van het bestelbedrag en het land. Voor
België en Duitsland geldt gratis verzending boven de € 100,00. Het tarief is verder bijna per land verschillend. Daarom staan
die bedragen niet hier. Wat heel fijn is: het bedrag aan verzendkosten komt duidelijk in beeld als u uw bestelling maakt. Zo
weet u altijd waar u aan toe bent. Daar houden wij van.

Conformiteit en Garantie
Artikel 10
Zie ook artikel 4. U hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor u op. Hierbij
volgen we altijd de wet.

Levering en uitvoering
Artikel 11

Wij doen ons best om u goed van dienst te zijn. Daar maken wij een sport van.
Als u op werkdagen voor 15.00 uur iets bij ons bestelt, ontvangt u het al de volgende dag. Wij informeren u daarover via een
email-bericht. Tenzij wij iets anders met u hebben afgesproken sturen wij het dezelfde werkdag op. Als de bezorging van het
product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoort u dat zo snel mogelijk. Op dat moment kunt u afzien
van uw aankoop. Als u van tevoren al had betaald, krijgt u uw betaling binnen 7 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijgt u uw geld terug, of bieden wij u een goed alternatief aan. Zo'n
vervangend artikel mag u altijd ruilen.
Als een product beschadigd - of kwijt raakt voordat het bij u of een door u aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze
verantwoordelijkheid. De administratie van Postnl is daarbij leidend.
Stel dat er een technische fout zou optreden waardoor er hele gekke prijzen op de website staan, houden wij een slag om de
arm. Wij hebben het niet eerder meegemaakt, maar als het gebeurt nemen wij contact met u op en leggen u uit wat er aan de
hand is. Als u dat wilt kunt u op dat moment uw bestelling annuleren. Mocht u al betaald hebben, dan krijgt meteen uw geld
terug. Beloofd.

Betaling
Artikel 12

Als wij u vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst uw bestelling in orde. Is er iets onduidelijk in de
betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

Klachtenregeling
Artikel 13

Heeft u een klacht? Vervelend.
We doen er alles aan om deze te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een goede procedure voor.
Als u een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen wij u goed helpen.
Uiterlijk binnen 2 werkdagen krijgt u antwoord van ons. We helpen u direct, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het
recht te zetten.
U kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Stichting Webwinkel keur via: www.webwinkelkeur.nl.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Klik hier voor een link naar het ODR platform. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om deze aldaar te deponeren.

Wij helpen u echter liever zelf. Zie ook artikel 3.

Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 14

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Duidelijk, toch? Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vindt
u dat terug op onze website. We zorgen er voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor u.